Madde 1- Derneğin Adı, Merkezi ve Kurucuları
Derneğin Adı: “Gayrimenkul Pazarlama ve Satış Profesyonelleri Derneği”dir (kısaca GAPAS veya Dernek olarak anılacaktır). Derneğin merkezi İstanbul’dur.
Derneğin kurucuları:
İSMAİL ÖZCAN | YUNUS EMRE KALKAN |
İLHAN KAYA | FATİH GÜNŞAN |
İLKİN KİLERCİ GÖNÜLCAN | EMİN GÜRSU |
MEHMET ENDER AYDOĞDU | ENDER ERAT |
Madde 2- Derneğin Tanımı ve Amacı
GAPAS, gayrimenkul pazarlama ve satış süreçlerini iyileştirmeyi, bu alanda çalışan kişilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunmayı, gayrimenkul sektörüne bilimsel, deneyimsel bilgi aktarımında bulunmayı, gayrimenkuller için satıcı, alıcı ve/veya kiracı durumunda olan bütün kişiler için pazarlama, satış/satın alma, kiraya verme/kiralama alanında bir danışma ve referans kuruluşu olmayı hedefleyen bir topluluktur.
Madde 3- Derneğin Faaliyet Alanı, Çalışma Konuları ve Biçimleri
Dernek, yukarıda belirtilen amacın gerçekleştirilmesi için aşağıdaki çalışmalarda bulunur:
Madde 4- Üye Olma Hakkı ve Üyelik İşlemleri
Gayrimenkul sektöründe pazarlama, satış ve halkla ilişkiler temelli bir görev/faaliyet tanımıyla çalışmış veya çalışıyor olan, fiil ehliyetine sahip olan ve GAPAS amaç ve ilkelerini benimseyerek bu doğrultuda çalışmayı kabul eden, mevzuatın öngördüğü koşulları taşıyan;
hakkına sahiptir. GAPAS Yönetim Kurulu, üyelik başvurularını almaya, kabul etmeye ve reddetmeye yetkilidir. GAPAS’ta üç farklı üyelik tipi vardır:
GAPAS Bireysel Üyeliği; Bireysel üyelik için Yönetim Kurulu’na yazılı başvuru esastır. Bireysel üyeliğe kabul kararı, üyelik başvurusunun değerlendirildiği GAPAS Yönetim Kurulu toplantısına katılanların salt çoğunluğunun onaylaması ile alınır.
Bireysel üyelik başvurularında GAPAS Yönetim Kurulu’nca en çok otuz gün içinde başvuruya göre asil/aday bireysel üyeliğe kabul veya isteğin reddi şeklinde karar verilir ve sonuç, yazıyla başvuru sahibine bildirilir. Başvurusu kabul edilen asil/aday bireysel üye, bu amaçla tutulacak deftere kaydedilir. Bireysel üye, GAPAS giriş aidatını ödediği takdirde ‘asil üye’ statüsü kazanır, ödemediği takdirde aday üye statüsünde kalır.
GAPAS Kurumsal Üyeliği; GAPAS’ın çalışmalarından, hizmetlerinden, önerilerinden, üyelere ürettiği özel belge ve bilgilerden, düzenleyeceği etkinliklerden kurumsal olarak faydalanmak isteyen resmi ve özel tüzel kişilerin ‘kurumsal üye’ olmak üzere yazılı başvurmaları gerekir. Kurumsal üyeliğe kabul kararı, üyelik başvurusunun değerlendirildiği GAPAS Yönetim Kurulu toplantısına katılanların salt çoğunluğunun onaylaması ile alınır. Her bir kurumsal üye, Dernekte, bir Temsilci ile temsil edilir. Kurumsal üye, asil üyelerin yararlandığı GAPAS hizmetlerinden yararlanır.
Kurumsal üyelik başvurularında GAPAS Yönetim Kurulu’nca en çok otuz gün içinde üyeliğe kabul veya isteğin reddi şeklinde karar verilir ve sonuç, yazıyla başvuru sahibine bildirilir. Başvurusu kabul edilen kurumsal üye, GAPAS giriş aidatını ödediği takdirde ‘asil üye’ statüsü kazanır ve bu amaçla tutulacak deftere kaydedilir.
GAPAS Danışman Üyeliği; Gayrimenkul sektöründe uzun yıllara dayalı bilgi ve deneyim elde ettiği bilinen gerçek kişiler, GAPAS Yönetim Kurulu kararı ile ‘danışman üye’ adıyla GAPAS’a davet edilebilirler, kendilerinin yazılı iletilen daveti kabul etmeleri halinde ‘danışman üye’ sıfatı kazanırlar ve bu amaçla tutulacak deftere kaydedilirler. GAPAS danışman üyeleri giriş ve yıllık aidatı ödemezler.
GAPAS asil/aday üyeliği onaylanan kişi, GAPAS tüzüğüne, GAPAS Yönetim Kurulu’nun onaylamış veya onaylayacağı bütün yönetmeliklere, prosedürlere ve şartnamelere, GAPAS Yönetim Kurulu’nun alacağı kararlara uymayı kabul, beyan ve taahhüt etmiş sayılır.
GAPAS asil ve aday üyelerinin ve danışman üyelerin ad-soyad, varsa halen çalıştıkları firma, özgeçmişleri vb. bilgileri, kurumsal üyelerin ticari unvanları, merkez adresleri, faaliyet konuları, GAPAS Yönetim Kurulu’nun kararına bağlı olarak, GAPAS web sitesinde, basılı/dijital dokümanlarda yayınlanabilir. GAPAS Yönetim Kurulu asil üyelere sunulacak özel hizmetleri belirlemeye yetkilidir.
Yabancı gerçek kişilerin GAPAS’a asil veya aday üye olabilmesi için Türkiye’de kurulu sivil toplum örgütlerine ilişkin mevzuatın şartlarını sağlıyor ve yerine getiriyor olmaları gerekir.
Madde 5- Üyelikten Çıkma
GAPAS üyeleri, yazılı olarak bildirmek kaydıyla, Dernekten çıkma hakkına sahiptir. Üyenin istifa dilekçesi Yönetim Kurulu’na ulaştığı anda çıkış işlemleri sonuçlanmış sayılır. Üyelikten ayrılma, üyenin varsa Derneğe olan birikmiş borçlarını sona erdirmez. Dernekten çıkanlar, üye kayıt defterinden silinir ve Dernek malvarlığında hak iddia edemez. Üyelikten çıkan kişi Dernek’ten ayrılmış olduğu yıl veya öncesine ait aidatlarını geri alamaz.
Madde 6- Üyelikten Çıkarılma
GAPAS dernek üyeliğinden çıkarılmayı gerektiren haller.
Madde 7- Dernek Organları
Derneğin organları aşağıda gösterilmiştir.
Madde 8- Dernek Genel Kurulu’nun Kuruluş Şekli, Toplanma Zamanı, Çağrı ve Toplantı Usulü
a) GAPAS Genel Kurulu, derneğin en yetkili karar organı olup; GAPAS’a kayıtlı asil bireysel ve kurumsal üyelerden oluşur. Genel Kurul;
i) Bu tüzükte belli edilen zamanda olağan,
ii) GAPAS Yönetim Kurulu veya Denetim Kurulu’nun gerekli gördüğü hallerde veya Dernek asil bireysel ve kurumsal üyeleri toplam sayısının beşte biri sayıda üyenin yazılı isteği üzerine otuz gün içinde olağanüstü toplanır.
b) Olağan Genel Kurul, 3 yılda bir, Ekim ayının ilk haftası içinde, Yönetim Kurulu’nca belirlenecek yer, gün ve saatte toplanır. GAPAS Genel Kurulu, toplantıya Yönetim Kurulu’nca çağrılır. GAPAS Yönetim Kurulu, Genel Kurul’u toplantıya çağırmazsa; üyelerden birinin başvurusu üzerine sulh hukuk hakimi, üç üyeyi Genel Kurul’u toplantıya çağırmakla görevlendirir.
c) Çağrı usulü;
Yönetim Kurulu, Dernek tüzüğüne göre GAPAS Genel Kurulu’na katılma hakkı bulunan asil bireysel ve kurumsal üyelerin listesini düzenler. Genel Kurul’a katılma hakkı bulunan üyeler, en az onbeş gün önceden, yeri, günü, saati ve gündemi bir gazetede ilan edilmek veya yazılı ya da elektronik posta ile bildirilmek suretiyle toplantıya çağrılır. Bu çağrıda, katılma hakkı bulunan asil bireysel ve kurumsal üye sayısı toplamının yarıdan bir fazlası ile çoğunluk sağlanamaması sebebiyle toplantı yapılamazsa, ikinci toplantının hangi gün, saat ve yerde yapılacağı da belirtilir. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre yedi günden az, otuz günden fazla olamaz.
Toplantı, çoğunluk sağlanamaması sebebinin dışında başka bir nedenle geri bırakılırsa, bu durum geri bırakma sebepleri de belirtilmek suretiyle, ilk toplantı için yapılan çağrı usulüne uygun olarak üyelere duyurulur. İkinci toplantının geri bırakma tarihinden itibaren en geç üç ay içinde yapılması zorunludur. Üyeler ikinci toplantıya, birinci fıkrada belirtilen esaslara göre yeniden çağrılır.
Genel Kurul toplantısı bir defadan fazla geri bırakılamaz.
d) Toplantı usulü;
Olağan ve olağanüstü toplantılarında GAPAS Genel Kurulu, Genel Kurul’a katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun, tüzük değişikliği ve derneğin feshi hallerinde ise üçte ikisinin katılımıyla toplanır; belirlenen ilk Genel Kurul toplantısında çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz.
Genel Kurul’a katılma hakkı bulunan üyelerin listesi toplantı yerinde hazır bulundurulur. Toplantı yerine girecek asil bireysel üyelerin resmi makamlarca verilmiş kimlik belgeleri, asil kurumsal üye temsilcilerinin GAPAS Genel Kurulu’na katılmaya yetkili olduklarını gösterir kurumsal üye antetli kağıdına imza yetkililerince imzalanmış kaşeli yetki yazısı Yönetim Kurulu üyeleri veya Yönetim Kurulu’nca görevlendirilecek görevliler tarafından kontrol edilir. Üyeler, Yönetim Kurulu’nca düzenlenen listedeki adları karşısına imza koyarak toplantı yerine girerler.
Toplantı yeter sayısı sağlanmışsa durum bir tutanakla tespit edilir ve toplantı Yönetim Kurulu başkanı veya görevlendireceği Yönetim Kurulu üyelerinden biri tarafından açılır. Toplantı yeter sayısı sağlanamaması halinde de Yönetim Kurulu’nca bir tutanak düzenlenir.
Açılıştan sonra, toplantıyı yönetmek üzere bir başkan ve yeteri kadar başkan vekili ile yazman seçilerek divan heyeti oluşturulur. Toplantının yönetimi ve güvenliğinin sağlanması divan heyeti başkanına aittir.
e) Dernek organlarının seçimi için yapılacak oylamalarda, oy kullanan üyelerin divan heyetine kimliklerini göstermeleri ve hazırun listesindeki isimlerinin karşılarını imzalamaları zorunludur.
f) Genel Kurul’da, yalnızca gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin üçte biri tarafından görüşülmesi yazılı olarak istenen konuların gündeme alınması zorunludur.
g) Genel Kurul’da her asil bireysel üyenin ve her asil kurumsal üyenin bir oy hakkı vardır; gerçek kişi asil üyeler şahsen ya da yazılı olarak vekâlet verdikleri temsilcileri eliyle, tüzel kişi asil kurumsal üyeler Genel Kurul için antetli kağıda imza yetkililerince imzalı ve kaşeli yazılı olarak GAPAS Yönetim Kurulu’na bildirdikleri temsilcileri eliyle oylarını kullanmak zorundadır. GAPAS aday üyeleri ve danışman üyeleri, Genel Kurul toplantılarına katılabilir ancak Derneğin yönetim organlarına aday olamazlar ve oy kullanamazlar.
h) Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar bir tutanağa yazılır ve divan heyeti tarafından imzalanır. Toplantı sonunda, tutanak ve diğer belgeler Yönetim Kurulu başkanına teslim edilir. Yönetim Kurulu başkanı bu belgelerin korunmasından ve Genel Kurul’da yeni bir yönetim seçildiyse yeni seçilen Yönetim Kurulu’na yedi gün içinde teslim etmekten sorumludur.
Madde 9- Genel Kurul’da Oy kullanma ve Karar Alma Usul ve Şekilleri
a) Genel Kurul’da, aksine karar alınmamışsa, yönetim ve denetim kurulu üyelerinin seçimleri gizli oylama ile diğer konulardaki kararlar ise açık olarak oylanır. Gizli oylar, Genel Kurul divan heyeti başkanı tarafından dernek mührü vurulmuş ve imzalanmış seçim kâğıtlarının veya oy pusulalarının, üyeler tarafından zarflandıktan sonra kapalı sandık türü bir kaba atılması ile toplanan ve oy vermenin bitiminden sonra açık dökümü yapılarak belirlenen oylardır.
b) Açık oylamada, Genel Kurul divan heyeti başkanının belirleyeceği yöntem uygulanır.
c) Genel Kurul kararları ve yönetim organlarının seçimi toplantıya katılan asil bireysel ve kurumsal üyelerin çoğunluğuyla alınır. Ancak, GAPAS tüzüğünde yapılacak değişiklikler ve GAPAS derneğinin feshi kararları, ancak toplantıya katılan üyelerin üçte iki çoğunluğuyla alınabilir.
Madde 10- Genel Kurul’un Görev ve Yetkileri
a) Aşağıda yazılı hususlar Genel Kurulun’ca görüşülüp karara bağlanır.
Madde 11- Yönetim Kurulu’nun Teşkili, Görev ve Yetkileri
a) GAPAS Yönetim Kurulu, beş asıl ve beş yedek üye olarak GAPAS Genel Kurulu’nca Dernek asil üyeleri arasından, 3 yıl sürecek bir dönem için seçilir. Dernek asil üyeleri Yönetim Kurulu’na, asıl ve yedek üye adaylarının adlarını içeren bir liste içinde Yönetim Kurulu üyesi adayı olarak seçime girerler; Yönetim Kurulu asıl adayları listesinin birinci sırasındaki kişi, GAPAS Yönetim Kurulu başkanı adayıdır. En çok oyu alan liste Yönetim Kurulu, listenin birinci sırasındaki kişi, GAPAS Yönetim Kurulu başkanı olarak seçilmiş olur.
b) GAPAS Yönetim Kurulu, seçimden sonraki bir hafta içinde, eski Yönetim Kurulu’ndan görevi devir teslim alarak yapacağı ilk toplantısında alacağı bir kararla görev bölüşümü yapar, başkan yardımcısı belirlenir.
c) GAPAS Yönetim Kurulu, bütün Yönetim Kurulu üyelerinin haberdar edilmesi şartıyla her zaman toplantıya çağrılabilir. GAPAS Yönetim Kurulu, asıl üye tamsayısının yarısından bir fazlasının ve GAPAS Yönetim Kurulu başkanının hazır bulunması ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır. GAPAS Yönetim Kurulu çift sayıda kişi ile toplantı yaptığında, oylamalarda eşitlik halinde, GAPAS Yönetim Kurulu başkanının oyu iki oy sayılır.
d) GAPAS Yönetim Kurulu, kurulduğu takdirde, Dernek çalışma komitelerinin başkan ve eş başkanlarını da Yönetim Kurulu toplantılarına davet edebilir.
e) GAPAS Yönetim Kurulu asıl üyeliğinde istifa veya başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu takdirde GAPAS Genel Kurulu’nda seçimi kazanan Yönetim Kurulu aday listesindeki sırasına göre yedek üyelerin göreve çağrılması mecburidir.
f) GAPAS Yönetim Kurulu başkanının istifa etmesi ya da vefatı halinde, GAPAS Yönetim Kurulu istifa etmiş sayılır ve GAPAS Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağrılır. GAPAS Yönetim Kurulu başkanının vefatı halinde GAPAS Yönetim Kurulu başkan yardımcısı başkan yetkilerini kullanarak, GAPAS Genel Kurul toplantısı hazırlıklarını başlatır.
g) GAPAS Yönetim Kurulu aşağıdaki hususları yerine getirir:
Madde 12- Denetim Kurulunun Teşkili, Görev ve Yetkileri
a) GAPAS Denetim Kurulu, üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur. GAPAS Denetim Kurulu üyeleri GAPAS Genel Kurulu’nca, GAPAS asil üyeleri arasından seçilir. Dernek asil üyeleri denetim kuruluna bir liste içinde aday olarak seçime girerler. En çok oyu alan liste denetim kurulu olarak seçilmiş olur.
b) GAPAS Denetim Kurulu, Derneğin, GAPAS tüzüğünde gösterilen amaç ve amacın gerçekleştirilmesi için sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve Dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını, Dernek tüzüğünde tespit edilen esas ve usullere göre ve bir yılı geçmeyen aralıklarla denetler ve denetim sonuçlarını bir rapor halinde GAPAS Yönetim Kurulu’na ve toplandığında Genel Kurul’a sunar.
c) GAPAS Denetim Kurulu, Dernek adına toplanan gelir ve bağışların Dernek hesaplarına girilmediği, bir Yönetim Kurulu üyesinin yüz kızartıcı suç işlediği, Derneğin resmi makamlarca kapatılmasına sebep olabilecek düzeyde mevzuatın gerektirdiği belgelerin tutulmadığı veya resmi makamlara bildirimlerin yapılmadığı gibi hallerin oluştuğunu delillerle ispat ettiği takdirde, Yönetim Kurulu’na bildirmesinden iki iş günü sonrasında GAPAS Genel Kurulu’nu, Madde 8’de belirtilen “çağrı usulü” yöntemi ile toplantıya çağırır.
Madde 13- Derneğin Gelir Kaynakları
Derneğin gelir kaynakları aşağıda sayılmıştır.
Madde 14- Derneğin Defter Tutma Esas ve Usulleri ve Tutulacak Defterler
a) Defter tutma esasları;
Dernekte, aşağıda yazılı defterler tutulur.
Üstteki (1.) bendin ii), ii), iii) ve vi) alt bentlerinde kayıtlı defterler bilânço esasında defter tutulması durumunda da tutulur.
Yevmiye Defteri, Büyük Defter ve Envanter Defteri: Bu defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli Vergi Usul Kanunu ile bu Kanununun Hazine ve Maliye Bakanlığı’na verdiği yetkiye istinaden yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır.
c) Defterlerin tasdiki;
Dernekte, tutulması zorunlu olan defterler kullanmaya başlamadan önce İstanbul İl Dernekler Müdürlüğü’ne veya notere tasdik ettirilir. Bu defterlerin kullanılmasına, sayfaları bitene kadar devam edilir ve defterlerin ara tasdiki yapılmaz. Ancak, bilânço esasına göre tutulan defterler ile form veya sürekli form yapraklı defterlerin, kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda, her yıl yeniden tasdik ettirilmesi zorunludur.
d) Gelir tablosu ve bilanço düzenlenmesi;
İşletme hesabı esasına göre kayıt tutulması durumunda yıl sonlarında (31 Aralık) (Dernekler Yönetmeliği EK-16’da belirtilen) “İşletme Hesabı Tablosu” düzenlenir. Bilânço esasına göre defter tutulması durumunda ise, yıl sonlarında (31 Aralık), Hazine ve Maliye Bakanlığı’nca yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğlerini esas alarak bilânço ve gelir tablosu düzenlenir.
Madde 15- Derneğin Gelir ve Gider İşlemleri
a) Gelir ve gider belgeleri;
Derneğin tahsilat ve ödemeleri için açılacak ve kullanılacak banka hesapları, GAPAS Yönetim Kurulu başkanı ve Derneğin gelir-giderleri için tutulacak işletme hesabı defterinin tutulmasından sorumlu GAPAS Yönetim Kurulu üyesinin müşterek imzalarıyla açılır, banka hesaplarından yapılacak ödemeler de yine başkan ve ilgili üyenin müşterek imzalarıyla yapılır. İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık kullanımında söz konusu iki kişiden birisi işlem diğeri izleme yetkisi alır.
b) Alındı belgeleri;
Defterler hariç olmak üzere, Dernek tarafından kullanılan alındı belgeleri, harcama belgeleri ve diğer belgeler özel kanunlarda belirtilen süreler saklı kalmak üzere, kaydedildikleri defterlerdeki sayı ve tarih düzenine uygun olarak 5 yıl süreyle saklanır.
Madde 16- Beyanname Verilmesi
Derneğin, bir önceki yıla ait faaliyetleri ile gelir ve gider işlemlerinin yıl sonu itibarıyla sonuçlarına ilişkin (Dernekler Yönetmeliği EK-21’de sunulan) “Dernek Beyannamesi” GAPAS Yönetim Kurulu tarafından doldurularak, her takvim yılının ilk dört ayı içinde GAPAS Yönetim Kurulu başkanı tarafından mahallin mülki idare amirliğine verilir.
Madde 17- Bildirim Yükümlülüğü
Mülki amirliğe yapılacak bildirimler;
GAPAS olağan veya olağanüstü Genel Kurul toplantılarını izleyen otuz gün içinde, seçim yapıldıysa yönetim ve denetim kurulları ile diğer organlara seçilen asıl ve yedek üyeleri içeren (Dernekler Yönetmeliği EK-3’ te sunulan) “Genel Kurul Sonuç Bildirimi” ve ekleri GAPAS Yönetim Kurulu başkanı tarafından mülki idare amirliğine bildirilir. Genel Kurul sonuç bildirimine:
eklenir.
Derneğin edindiği taşınmazlar tapuya tescilinden itibaren otuz gün içinde (Dernekler Yönetmeliği EK-26’da sunulan) “Taşınmaz Mal Bildirimi”ni doldurmak suretiyle mülki idare amirliğine bildirilir.
GAPAS tarafından, yurtdışından yardım alınacak olması durumunda yardım alınmadan önce (Dernekler Yönetmeliği EK-4’te belirtilen) “Yurtdışından Yardım Alma Bildirimi” iki nüsha olarak doldurulup mülki idare amirliğine bildirimde bulunulur. Bildirim formuna, yurt dışından yardım alınması hususunda alınmış Yönetim Kurulu kararı örneği, varsa bu konuda düzenlenen protokol, sözleşme ve benzeri belgeler ile yardımın aktarıldığı hesaba ilişkin havale talimatı, ekstra ve benzeri belgenin bir örneği de eklenir. Nakdi yardımların bankalar aracılığıyla alınması ve kullanılmadan önce bildirim şartının yerine getirilmesi zorunludur.
Derneğin görev alanına ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları ile yürüttüğü ortak projelerle ilgili olarak yapılan protokol ve projenin örneği, Dernekler Yönetmeliği’nin öngördüğü biçimde “Proje Bildirimi”ne eklenerek, protokol tarihini izleyen bir ay içinde Dernek merkezinin bulunduğu yerin valiliğine verilir.
Derneğin yerleşim yerinde meydana gelen değişiklik (Dernekler Yönetmeliği EK-24’te belirtilen) “Yerleşim Yeri Değişiklik Bildirimi”; Genel Kurul toplantısı dışında Dernek organlarında meydana gelen değişiklikler (Dernekler Yönetmeliği EK-25’te belirtilen) “Dernek Organlarındaki Değişiklik Bildirimi” doldurulmak suretiyle, değişikliği izleyen otuz gün içinde mülki idare amirliğine bildirilir.
GAPAS tüzüğünde yapılan değişiklikler de tüzük değişikliğinin yapıldığı Genel Kurul toplantısını izleyen otuz gün içinde, Genel Kurul sonuç bildirimi ekinde mülki idare amirliğine bildirilir.
Madde 18- Derneğin İç Denetimi
Dernekte Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya Denetim Kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.
Denetim kurulu tarafından en geç yılda bir defa derneğin denetimi gerçekleştirilir. Genel Kurul veya Yönetim Kurulu, gerek görülen hallerde denetim yapabilir veya bağımsız denetim kuruluşlarına denetim yaptırabilir.
Madde 19- Derneğin Borçlanma Usulleri
Dernek amacını gerçekleştirmek ve faaliyetlerini yürütebilmek için ihtiyaç duyulması halinde, GAPAS Yönetim Kurulu’nun önerisi, GAPAS Genel Kurulu’nun kararı ile borçlanma yapabilir. Bu borçlanma kredili mal ve hizmet alımı konularında olabileceği gibi nakit olarak da yapılabilir. Ancak bu borçlanma, Derneğin gelir kaynakları ile karşılanamayacak miktarlarda ve GAPAS’ı ödeme güçlüğüne düşürecek nitelikte yapılamaz.
Madde 20- Tüzüğün Ne Şekilde Değiştirileceği
GAPAS tüzüğü değişikliği GAPAS Genel Kurulu kararı ile yapılabilir.
Genel Kurul’da tüzük değişikliği yapılabilmesi için Genel Kurul’a katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Tüzük değişikliği için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel Kurul’da tüzük değişikliği oylaması açık olarak yapılır.
Madde 21- Derneğin Feshi ve Mal Varlığının Tasfiye Şekli
GAPAS Genel Kurulu, her zaman derneğin feshine karar verebilir. Genel Kurul’da fesih konusunun görüşülebilmesi için Genel Kurul’a katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları asıl üye tam sayısından az olamaz. Fesih kararının alınabilmesi için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel Kurul’da fesih kararı oylaması açık olarak yapılır. Fesih kararının alındığı GAPAS Genel Kurul toplantısında, varsa Derneğin borçları ödendikten sonra olası kalan para, mülk ve sair haklarının devredileceği sivil toplum örgütü, kurum, kuruluşa karar verilir.
Madde 22- Hüküm Eksikliği
Bu tüzükte belirtilmemiş hususlarda Dernekler Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve bu kanunlara atfen çıkartılmış olan Dernekler Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuatın dernekler hakkındaki hükümleri uygulanır.
Geçici Madde 1- İlk Genel Kurul’da Dernek organları oluşturulana kadar, Derneği temsil edecek ve Dernek ile ilgili iş ve işlemleri yürütecek olan geçici Yönetim Kurulu asıl ve yedek üyeleri aşağıda belirtilmiştir:
Geçici Yönetim Kurulu Asıl Üyeleri; | Geçici Yönetim Kurulu Yedek Üyeleri; | ||
Adı ve Soyadı: | Görev Unvanı: | Adı ve Soyadı: | Görev Unvanı: |
1. İsmail ÖZCAN | Başkan | 1. Fatih GÜNŞAN | Yedek Üye |
2. İlhan KAYA | Üye | 2. Emin GÜRSU | Yedek Üye |
3. Mehmet Ender AYDOĞDU | Üye | 3. Ender ERAT | Yedek Üye |
4. İlkin KİLERCİ GÖNÜLCAN | Üye |
| |
5. Yunus Emre KALKAN | Üye |
|
Bu tüzük 22 (yirmiiki) madde ve 1 (bir) geçici maddeden ibarettir.